فیلتر روغن جک یکی از قطعات مصرفی و مهم به شمار رفته و تاثیر زیادی بر حفظ سلامت موتور خودرو دارد. وظیفه این قطعه تصفیه روغن موتور است. به عبارت دیگر، کیفیت روغن موتور اهمیت بسیار زیادی دارد و به صورت مستقیم روی طول عمر و عملکرد موتور تاثیر می گذارد. به همین دلیل روغن قبل از ورود به داخل موتور باید ابتدا فیلتر شود‌.

از این رو برای فیلتر روغن موتور، باید از فیلتر مناسب و با کیفیت استفاده کرد؛ بنابراین برای خرید فیلتر روغن جک حتما باید به سراغ مراکز مهم معتبر، نظیر مستر یدکی رفت و محصول اورجینال و اصیل را خریداری کرد.

انواع  فیلتر روغن جک در بازار

وظیفه اصلی فیلتر روغن تصفیه روغن و جلوگیری از  وارد نا خالصی ها به درون سیستم موتور و بلبرینگ ها است. همه فیلتر های روغن موتور با استفاده از کاغذ مخصوصی ساخته می شوند و جنس کاغذ مورد استفاده برای تولید آنها رزین فنولیک نوالاک تزریقی است. همچنین برای آنکه کاغذ فیلتر روغن در برابر حرارت بالای روغن موتور مقاومت خود را حفظ کند، قبل از استفاده، ابتدا باید مورد عملیات حرارتی قرار بگیرد. به طور کلی دو نوع فیلتر روغن خودرو وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد:

  • فیلتر روغن المنتی یا کارتریجی

در فیلتر روغن کارتریجی، محفظه نگهدارنده فیلتر روغن، به صورت مجزا روی موتور قرار دارد. به همین دلیل در هنگام تعویض فقط المنت یا بخش کاغذی آن تعویض می شود. به همین دلیل هزینه تعویض فیلتر روغن کارتریجی نسبت به مدل‌ های پیچی ارزان تر است. البته گاهی اوقات در صورت نیاز واشر آب بندی فیلتر نیز به همراه المنت عوض شده و واشر جدید جایگزین آن می شود.

  • فیلتر روغن پیچی

یکی دیگر از انواع فیلتر روغن جک، فیلتر روغن پیچی یک مجموعه استوانه بوده و شامل واشر آب بندی، المنت تصفیه روغن و بدنه فلزی است. این مجموعه استوانه ای به صورت پیچی یا رزوه ای بسته می شود.

برند های مختلف فیلتر روغن جک

یکی از مهم ترین نکات برای انتخاب و خرید فیلتر روغن توجه به برند آن است. به عبارت دیگر برخی از  برند ها در مقایسه با دیگر موارد، عملکرد بهتر و طول عمر بیشتری دارند. به همین دلیل نسبت به سایر موارد انتخاب بهتری محسوب می شوند. در ادامه به چند مورد از بهترین و پر طرفدار ترین برند های فیلتر روغن مناسب برای خودرو جک اشاره خواهد شد.

  • فیلتر لوکومبیل

برند فیلتر لوکومبیل یکی از برند های مطرح داخلی بوده و فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده است و اکنون یکی از بهترین‌ های فعال در این حوزه محسوب می شود. همه محصولات این شرکت زیر نظر بهترین نیرو های متخصص و با استفاده از خط تولید بروز و کارآمد به تولید می رسند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

  • فیلتر روغن ماهله

برند ماهله یکی از بهترین تولید کنندگان فیلتر‌ های سلولزی و پلاستیکی است و محصولات این برند، می توانند تا ۹۹ درصد از آلودگی های موجود در روغن موتور را تصفیه کند.

  • برند فیلتر مان

یکی دیگر از بهترین برند های مختلف فیلتر روغن جک فیلتر روغن برند مان است. محصولات برند مان نیز برای رفع ناخالصی های موجود در روغن موتور عملکرد بسیار خوبی ارائه می دهد.

  • برند بنز

برند بنز متعلق به کشور آلمان بوده و محصولات آن نیز جزو بهترین انواع فیلتر برای تصفیه روغن موتور به شمار می رود و بسیاری از دارندگان خودرو جک محصولات این برند را به دیگر موارد ترجیح می دهند.

قیمت فیلتر روغن جک و عوامل موثر بر آن

قیمت فیلتر روغن بر حسب عوامل مختلف متغیر است؛ اما بطور کلی مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت این محصول، برند و نوع آن است. همانطور که در مطالب قبلی نیز به این نکته اشاره شد فیلتر روغن مدل های مختلفی دارد و توسط تولید کنندگان مختلفی تولید و عرضه می شود. بنابراین قیمت انواع فیلتر روغن جک تابع برند و نوع آن است.

در فروشگاه مستر یدکی انواع فیلتر روغن مناسب برای خودرو جک با قیمت بسیار مناسبی به فروش می رسد. از این رو آن دسته از عزیزانی که می خواهند، در رابطه با لیست قیمت این محصول اطلاعات کاملی به دست آورند، می توانند همین حالا از  لیست محصولات آن دیدن کنند.

خرید فیلتر روغن جک از فروشگاه مستریدکی

برای خرید فیلتر روغن جک حتما باید به مراکز معتبر مراجعه کرد. زیرا فقط در این صورت می توان از اصالت و کیفیت محصول خریداری شده مطمئن شد. متاسفانه برخی از فروشندگان، بدون در نظر گرفتن منافع خریداران و مشتریان خود و با سوءاستفاده از اعتماد آنها، انواع فیلتر بی کیفیت و نا مرغوب را بجای محصولات مرغوب عرضه می کنند.

فروشگاه مستریدکی یکی از بهترین و معتبرترین مراکز برای خرید اینترنتی فیلتر روغن جک محسوب می شود. زیرا این مجموعه برای آرامش خاطر مشتریان خود و جلب اعتماد آنها تمامی محصولاتش را با تضمین کیفیت و اصالت عرضه می کند. همچین با ارائه مشاوره و راهنمایی رایگان قبل از خرید، به مشتریان خود کمک می کند بر حسب شرایط بهترین فیلتر روغن را برای خرید انتخاب کنند.

واتساپ