لنت ترمز کیا اپیروس

کیا اپیروس (Kia Opirus)، که در برخی بازارها به نام کیا آمانتی نیز شناخته می‌شود، ساخت کره جنوبی بوده و  یک سدان لوکس با اندازه کامل است که با راحتی و ایمنی بالای خود شناخته می شود. یکی از اجزای حیاتی سیستم ایمنی آن، لنت‌های ترمز هستند که برای ارائه قدرت توقف قابل اعتماد و مداوم طراحی شده‌اند. از مشخصات بارز لنت‌ ترمز کیا اپیروس (Kia Opirus brake pad) می توان به ترکیب مواد آن (که معمولاً شامل ترکیبی از نیمه‌فلزی یا سرامیکی است)، دوام بالا و ثابلیت دفع حرارت اشاره کرد. شرکت‌ های مختلفی در سراسر جهان این لنت ماشین را تولید می‌ کنند که باعث می‌ شود کیفیت‌ ها و قیمت‌ های متفاوتی از آن در بازار وجود داشته باشد. با این مطلب همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در رابطه با قیمت و خرید لنت ترمز کیا اپیروس کسب نماییید.

ویژگی های عملکردی لنت ترمز کیا اپیروس

از نظر ویژگی‌های عملکردی، لنت‌های ترمز برای کیا اپیروس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که صدا و لرزش را به حداقل رسانده و به سواری آرام و نرم خودرو کمک کنند. این لنت‌ها همچنین سطوح اصطکاک بالایی ارائه می دهند که برای توقف سریع و موثر ضروری بوده و در برابر کاهش عملکرد ترمز، حتی در رانندگی‌های طولانی یا تهاجمی، مقاوم هستند. دوام این لنت‌های ترمز یکی دیگر از مشخصات مهم آنها است.  به طور کلی، لنت‌های ترمز برای کیا اپیروس برای پاسخگویی به نیازهای یک سدان لوکس طراحی شده و تعادل بین عملکرد، راحتی و ایمنی را برقرار می‌کنند.

انواع لنت ترمز کیا اپیروس در بازار

به طور کلی لنت ترمز به 3 دسته مختلف تقسیم بندی می‌ شود که از لحاظ تکنولوژی ساخت و مواد اولیه و همچنین مدت طول عمر با یکدیگر متفاوت هستند. انواع لنت ترمز کیا اپیروس عبارتند از:

  • لنت ترمز ارگانیک کیا اپیروس

این نوع لنت‌ ها که با نام لنت ترمز بدون آزبست نیز شناخته می‌ شوند، از مواد اولیه خاصی تهیه شده که صدای کمی را در حین استفاده تولید می‌ کنند. بالا رفتن دما می‌ تواند بر روی عملکرد لنت ترمز ارگانیک تاثیر بگذارد؛ به گونه ای که در دماهای پایین عملکرد خوبی از خود نشان می‌ دهد؛ اما دمای بالا می‌ تواند سبب آسیب زدن به آن شود که با بوی بد لنت خود را نشان می‌ دهد. با این حال، فروش لنت ترمز کیا اپیروس ارگانیک نسبت به لنت‌ های دیگر کمی بیشتر است. تهیه این نوع لنت ترمز کیا اپیروس برای استفاده روزانه و معمولی مناسب است، اما برای استفاده مداوم از ترمز توصیه نمی‌ شود.

  • لنت ترمز سرامیکی کیا اپیروس

این نوع لنت ترمز نیز از مزیت بی‌ صدا بودن در هنگام استفاده بهره می‌ برد. علاوه بر آن، قابلیت استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف با عملکردی مناسب را نیز دارد. استفاده مداوم از ترمز تاثیر کمتری بر روی این نوع لنت‌ ها می‌ گذارد، اما به دلیل بالا بودن قیمت آن، استفاده محدودتری دارد. البته امروزه برای ساخت این نوع لنت‌ ها از ترکیبات مختلفی در کنار سرامیک استفاده می‌ کنند تا علاوه بر کاهش قیمت آن، کیفیت را نیز افزایش دهند.

  • لنت نیمه فلزی کیا اپیروس

لنت‌ های نیمه فلزی از لحاظ ایجاد صدا و میزان سایش عملکرد متوسطی دارند؛ اما با توجه به قیمت کمتر آن‌ ها نسبت به لنت‌ های سرامیکی، بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. همچنین لنت ترمز کیا اپیروس نیمه فلزی کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به لنت ترمز ارگانیک دارد.

برند های مختلف برای لنت ترمز کیا اپیروس

اگر می‌ خواهید لنت ترمز خودروی خود را تعویض کنید ولی در انتخاب برند مشکل دارید، این بخش را مطالعه کنید. برند های مختلف لنت ترمز کیا اپیروس که در بازار موجود است و کیفیت قابل قبولی دارند عبارتند از:

  • لنت ترمز جنیون پارت (Genuine Parts):  ساخت شرکت کیا موتورز کره جنوبی است و لنت ترمز کیا اپیروس اصلی به شمار می‌ رود
  • لنت ترمز پارس: بدون آزبست بوده و با کمترین اثرات مخرب بر دیسک چرخ‌ ها که و با جدیدترین ماشین آلات تولید می شود 
  • لنت ترمز فریکسا (Frixa) :  تولید شرکت هانکوک کره جنوبی بوده و قدرت ترمزگیری خوبی دارد
  • لنت ترمز های کیو (Hi-Q): بدون مواد سرطان‌ زای آزبست بوده و از محصولات باکیفیت کره جنوبی به شمار می‌ رود
  • لنت ترمز MB Korea : از سایر لنت‌ های ساخت کره جنوبی است که عملکرد و کیفیت مناسبی را از آن شاهد خواهید بود

قیمت لنت ترمز کیا اپیروس و عوامل موثر بر آن

با توجه به اینکه لنت ترمز کیا اپیروس با کیفیت‌ های متفاوتی در بازار موجود است، طبیعی است که قیمت‌ های مختلفی را از آن شاهد باشیم. همچنین، عوامل دیگری نیز وجود دارند که می‌ توانند بر قیمت لنت ترمز کیا اپیروس تاثیرگذار باشند. از جمله این عوامل، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع برند لنت ترمز و میزان ارزش برند شرکت سازنده و سال تولید خودرو 
  • موقعیت جغرافیایی: قیمت ها ممکن است بسته به مکان جغرافیایی، عواملی همچون مالیات های محلی، هزینه های حمل و نقل و روند بازار منطقه ای متفاوت باشند
  • گارانتی: لنت هایی که دارای گارانتی و ضمانت بلند مدت هستند، به دلیل اطمینان بیشتری که به مصرف کننده می دهند، ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند

نکات خرید لنت ترمز کیا اپیروس

قبل از خرید لنت کیا اپیروس یا هر قطعه دیگری، اطلاعات مربوط به خود خودرو را بررسی کنید و با توصیه‌های تولیدکننده آشنا شوید. اما، چند نکته مهم برای خرید این قطعه عبارت اند از:

  • تطابق با مشخصات فنی: مطمئن شوید که لنت ترمزی که می‌خواهید خریداری کنید، با مشخصات فنی و نوع سیستم ترمزی خودروی کیا اپیروس شما سازگار است. این مورد شامل اندازه، نوع مواد و دیسک‌های ترمزی است
  • مقایسه قیمت: قیمت لنت ترمزی می‌تواند بین فروشندگان مختلف متفاوت باشد. مقایسه قیمت‌ها و کیفیت محصولات از چند منبع مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین خرید را داشته باشید

  • بررسی گارانتی: برخی از لنت‌های ترمز همراه با گارانتی هستند که ممکن است برای شما مفید باشد؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که شرایط گارانتی را بررسی نمایید

با این نکات بهتر می‌توانید لنت ترمزی مناسب برای خودروی کیا اپیروس خود را انتخاب کرده و از عملکرد ایمن ترمز‌های خود اطمینان حاصل کنید.

خرید لنت ترمز کیا اپیروس از فروشگاه مستریدکی

اگر به دنبال فروشگاهی هستید که بتوانید با خیال راحت از آن خرید کنید، فروشگاه مستریدکی در خدمت شماست. این فروشگاه علاوه بر ارائه کالای با اصالت و کیفیت بالا، شرایط را برای سفارش آنلاین فراهم کرده است تا در سراسر ایران بتوانید کالای مورد نظر خود را دریافت نمایید. این محصول برای تیپ خودرو شش سیلندر اتوماتیک، TA چهار سیلندر اتوماتیک و برای سال تولید 2008، 2009، 2013-2016 مناسب است.

مزیت بزرگ خرید اینترنتی لنت ترمز کیا اپیروس در فروشگاه مستریدکی امکان بازگشت تا یک هفته پس از خرید است. بنابراین می‌ توانید با خیال راحت از میان برند های متنوع ارائه شده محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید.

واتساپ