لنت ترمز برلیانس

خودروی برلیانس، یکی از خودروهای چینی موجود در بازار ایران است که طرفداران زیادی هم دارد. لنت ترمز برلیانس یکی از قطعات مهم در سیستم ترمز دیسکی آن است که در صورت خرابی، عملکرد ترمزها را مختل خواهد کرد. اگر قصد خرید لنت ترمز برلیانس با تضمین اصل بودن و قیمت مناسب دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انواع خودروی برلیانس موجود در بازار ایران

خودروسازی برلیانس، در اصل یکی از شرکت‌های زیرمجموعه خودروسازی تویوتا بود که وظیفه مونتاژ و تولید خودروهای مینی‌بوس را برعهده داشت. این خودروسازی در سال 2003 یک قرارداد همکاری با شرکت معروف بی ام و برای مونتاژ و تولید خودروهای سواری منعقد کرده است. در سال 1393، شرکت خودروسازی سایپا قراردادی با این کمپانی منعقد نمود که طی آن، برلیانس‌های سری H220، H230، H320، H330، سری 75 و سری کراس به بازار ایران راه پیدا کردند. تا سال 1398، برلیانس‌های سری H200 و شاسی بلند 75 توسط شرکت خودروسازی سایپا و برلیانس‌های سری H300 و برلیانس کراس تحت حمایت شرکت پارس خودرو وارد ایران می‌شدند. از سال 1398، به‌علت تحریم‌های اعمال‌شده به ایران، شرکت برلیانس از بازار خودروی ایران خارج شده است.

یک ویژگی بارز تمام خودروهای برلیانس موجود در بازار، استفاده از سیستم ترمز دیسکی خنک‌شونده برای چرخ‌های جلو می‌باشد. همچنین در انواع دنده‌ای دستی، ترمزهای عقب از نوع کاسه‌ای هستند. ولی در انواع اتوماتیک، باز هم از سیستم ترمز دیسکی برای عقب استفاده شده است.

با توجه به این مساله که بیشتر برلیانس‌های موجود در بازار ایران از نوع کارکرده به‌شمار می‌روند، باید انتظار داشت که بیشتر قطعات پرکارکرد آن دچار خرابی یا استهلاک شده باشند. لنت ترمز برلیانس نیز یکی از قطعاتی است که به‌علت کارکرد زیاد، باید هر چند وقت یکبار تعویض شود. بیشتر صاحبان این خودرو، بعد از مدتی متوجه کارکرد ناقص ترمز و صدای زیاد لنت‌ها در زمان رانندگی می‌گردند.


بیشتر بخوانید: مقاله  رفع صدای سوت لنت ترمز


انواع لنت ترمز برلیانس موجود در بازار ایران

در مجموع لنت ترمزهای برلیانس در دو نوع سرامیکی و متالیک (نیمه فلزی، فلزی) تولید می‌شوند. بهترین نوع لنت ترمز برلیانس انواع سرامیکی آن هستند. در ساخت لنت ترمزهای سرامیکی، از الیاف مسی استفاده می‌شود که قابلیت بالایی در انتقال دما دارند. این نوع، عملکرد بالایی در دامنه وسیعی از دماها دارد. هنگامی که لنت بر اثر اصطکاک بالا دچار استهلاک یا خرابی می‌شود، سیستم ترمز خودرو، عملکرد بسیار پائینی در زمان ترمز زدن خواهد داشت. فشار بالایی که بر روی قسمت مختلف خودرو وارد می‌شود نیز یکی دیگر از معایب خراب شدن لنت ترمز است. یک لنت ترمز خوب، علاوه بر عملکرد بالایی که در ایمن‌تر کردن رانندگی دارد، از دوام بالایی نیز برخوردار است.

در بخش بعد، انواع لنت ترمز برلیانس سرامیکی و نیمه متالیک موجود در بازار ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.

برندهای مختلف لنت ترمز برلیانس موجود در بازار ایران

همان‌طور که گفتم، دو خودروسازی بزرگ ایران خودرو و سایپا انواع مختلف خودروی برلیانس را تحت حمایت دارند. به همین دلیل، قطعات یدکی که با هولوگرام این دو شرکت وارد می‌شوند، ضمانت اصل بودن را دارند. دو مارک NHC و Tayomei، بهترین لنت ترمز برلیانس سرامیکی را تولید می‌کنند. لنت ترمز سرامیکی، علاوه بر دوام و عملکرد بالا، در زمان ترمزگیری صدا مزاحم تولید نمی‌کند.

لنت ترمزهای نیمه فلزی که در بازار به آنها متالیک یا فلزی گفته می‌شود، به‌علت استفاده از آهن و آلیاژهای آن، عملکرد بالایی در انتقال حرارت دارند. با این حال، برخلاف انواع سرامیکی، در زمان ترمز زدن، صدای مزاحم یا نویز تولید می‌کنند. قیمت لنت ترمز برلیانس متالیک کمتر از نوع سرامیکی است. یکی از برندهای باکیفیت لنت متالیک، MB Korea است که محصول کشور کره جنوبی می‌باشد که نسبت به انواع دیگر موجود در بازار، نویز بسیار کمتری تولید می‌کند. برند Hi-Q نیز یکی از شرکت‌های تولیدکننده معتبر قطعات یدکی در جهان است. این شرکت لنت ترمز متالیک بسیار با کیفیتی برای سری‌های H320 و H330 تولید می‌کند. از دیگر برندهای مختلف لنت ترمز برلیانس که معتبر نیز می‌باشند، می‌توان به Leon، Hi-Tech، Frixa و پارس لنت، امکو و تکستار اشاره کرد.  

خرید لنت ترمز مناسب انواع خودروی برلیانس

توجه داشته باشید که انواع تقلبی لنت ترمز برلیانس در بازار بسیار زیاد است. حتی فروش لنت ترمز برلیانس تقلبی در بسته‌بندی‌های لنت ترمز اصلی نیز صورت می‌گیرد. برای پرهیز از هدر دادن پولتان برای خرید یک نمونه تقلبی، این قطعه یدکی را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. در زمان خرید حضوری یا خرید اینترنتی لنت ترمز برلیانس حتماً قطعه‌ای را تهیه کنید که خاص انواع خودروی برلیانس طراحی و ساخته شده‌اند و سازگاری کاملی با این خودرو دارند.

خرید اینترنتی لنت ترمز برلیانس

برای همه انواع خودروهای برلیانس، لنت ترمز باکیفیت سرامیکی و متالیک توسط برندهایی که معرفی کردیم تولید می‌شود. یک مزیت ویژه خرید اینترنتی لنت ترمز برلیانس این است که می‌توانید علاوه بر آشنا شدن با اقوام و اقسام موجود در بازار، با صبر و حوصله ویژگی‌های هر محصول را بخوانید. هیچ‌کس به اندازه خود راننده، خودروی خود را نمی‌شناسد و شما می‌توانید باتوجه به شناختی که از خودروی خود دارید و البته نظر کارشناسان متخصص، قطعه یدکی مناسب آن را انتخاب کنید.


خرید و مشاهده  قیمت لنت ال 90 در سایت مستریدکی


قیمت لنت ترمز برلیانس

لنت ترمزهای خودروهای مختلف برلیانس، از نظر شکل ظاهری با هم متفاوت هستند. علت این متفاوت بودن این است که لنت ترمز هر خودرویی با یک کد فنی منحصر به فرد تولید می‌شود. شرکت‌های تولیدکننده قطعات یدکی، بر اساس این کد ولی با فرمولاسیون خود (روش ساخت و مواد به‌کاربرده شده)، این لنت ترمزها را تولید می‌کنند. به همین دلیل، قیمت لنت ترمز برلیانس از برندهای مختلف با هم فرق می‌کنند. در زمان خرید لنت ترمز برلیانس باید سال تولید و به‌ویژه مدل خودروی برلیانس خود را بدانید تا لنت ترمز مناسب آن را تهیه کنید. قیمت لنت ترمز برلیانس جلو و عقب با هم فرق می‌کنند و معمولاً قیمت لنت عقب یک برند مشخص از قیمت لنت ترمز جلو بیشتر است.

برای لنت عقب خودروی برلیانس با گیربکس دنده‌ای، استفاده از انواع متالیک بلامانع می‌باشد. با این‌که قیمت لنت ترمز برلیانس سرامیکی از انواع متالیک بیشتر است اما برای صدای کمتر و عملکرد بالاتر، استفاده از آنها در سیستم ترمز جلوی خودرو توصیه می‌شود.

واتساپ